27 Ocak 2009 Salı

Turk Birligi Devletleri- 1 (Evrensel)

Gecmis aylarda Turkmenistanli bir Turkmen kardesimizle yuzyuze konusuyorduk (Ismini simdi hatirlayamadim). Havadan sudan bahsederken konu yine politikaya geldi. Avrupa Birligi benzeri bir Turk Birligi kurulabilr miydi?
Onun dusuncelerini merak etmekteydim. Soru uzerine once gozlerini benden kacirdi ve yere dalginca bakti. Ilk oncebu hareketine pek bir anlam veremedim. Sebebini az sonra anlayacaktim. Turkmen kardesimiz bu konuda isteksiz gibiydi.
Bu isteksizligin pek cok sebebi var; diger Turki Devletlerle aralarinda olan anlasmazliklar, Rusya...
Birde hosuma giden bir sey ogrendim, Turkmenistan`da elektirik bedavaymis.
Herneyse, onlarin ulkelerinde insanlarin is yeri acamadigini soyledi bana, actiklari zaman ise ertesi gun kapiya polis geliyormus.
Ekonomik sistemleri geri kalmis yani, serbest piyasa ekonomisine gecmemisler.
Uzuldugum sey Turkmen kardesimizin eski sovyet egemenligini imrenerek anlatmasiydi (Bu imrenmeyi ve Turk Birligi isteksizligini kisisel goruslerine bagliyorum).
Ataturk`ten konuyu actigimda Atamizdan yuzunu gulerek bahsetti. Bu Ataturk`un ilerideki bir Turk Birligi Devlerleri durumunda ortak bir idol olabilecegine isarettir kanimca.
Sonuc olarak birlik birlik projesinin ilk ayagi psikolojik-kulturel olmali.
ABD nasil tum dunyaya kendi kahramanliklarini filmlerle anlatiyorsa, bizde Turkiye`de cevrilen sinema filmlerini tum Turki Cumhuriyetlerde yayinlanmasini saglamaliyiz.
Ben bu konuda TurkBirDev yetkilerine bir elektronik posta gondermeyi planliyorum.

Hiç yorum yok: